Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorKoster, dr. C.
dc.contributor.authorGouw, E.E.D.
dc.date.accessioned2016-12-24T18:00:29Z
dc.date.available2016-12-24T18:00:29Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/25020
dc.description.abstractIn dit onderzoek wordt de ontwikkeling van het kindbeeld uiteengezet van de verlichting tot het heden en besproken wat de invloed van het kindbeeld van een bepaalde tijd op de kinderliteratuur van die tijd heeft. Vervolgens wordt een corpus van veertien prentenboeken en hun vertalingen geanalyseerd om te onderzoeken hoe kindbeeld in de bronteksten en vertalingen tot uiting komt. In dit onderzoek staan drie verschillende periodes centraal: rond 1900, na 1950 en na 2000. De resultaten van deze analyses kunnen zo onderling met elkaar worden vergeleken, aan de hand waarvan conclusies kunnen worden getrokken over de representatie van het kindbeeld in prentenboeken van de afgelopen eeuw.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent2267626
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titlePrentenboeken in vertaling: Een onderzoek naar de representatie van kindbeeld in prentenboeken en hun vertalingen uit de periodes rond 1900, 1950 en 2000
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsPrentenboeken, kinderliteratuur, vertaling, kindbeeld, verlicht, romantisch, burgerlijk
dc.subject.courseuuLiterair Vertalen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record