Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorSpierings, B.
dc.contributor.authorKlaver, L.
dc.date.accessioned2015-09-21T17:01:48Z
dc.date.available2015-09-21T17:01:48Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/24923
dc.description.abstractDe winkelstraat. Of we het nu gebruiken om te winkelen, gezellig te lunchen of als route van A naar B, de winkelstraat gebruiken we allemaal. Maar de manier waarop we de winkelstraat gebruiken verandert. Waarom zouden we bijvoorbeeld nog onze aankopen in de winkel doen, als we binnen een paar klikken onze kleding online kunnen bestellen? Onze veranderende houding heeft impact op de winkelstraat. Ondernemers moeten continu mee ontwikkelen in onze wensen en behoeften als consument, wat resulteert in veranderende winkelstraatprofielen. Maar wat is de invloed van deze veranderingen op de woonfunctie van de winkelstraat? Wat gebeurt er met een buurt wanneer de dagelijkse voorzieningen voor bewoners verdwijnen en in hoeverre beïnvloedt dit de sociale cohesie? In dit onderzoek wordt antwoord gegeven op de hiervoor gestelde vragen met als casestudy de Negen Straatjes in Amsterdam.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent5779914
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleDe invloed van retail gentrification op de sociale cohesie
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsRetail gentrification, detailhandel, sociale cohesie, winkelstraat, woonbuurt, Amsterdam, Negen Straatjes
dc.subject.courseuuUrban Geography


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record