View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Aan het roer van je eigen Personal Body Plan. Het belang van voldoende autonomie-ondersteuning in een sturende omgeving en aanbevelingen ter bevordering hiervan

        Thumbnail
        View/Open
        Charlotte_de_Gooijer_Eindwerkstuk_KI.pdf (796.6Kb)
        Publication date
        2016
        Author
        Gooijer, C.M. de
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Deelnemers van Personal Body Plan schrijven zich in met als doel afvallen of spieropbouw. Op basis van een vragenlijst wordt vervolgens door de experts van Personal Body Plan een plan gegeven aan de deelnemers, dat, indien dit plan wordt gevolgd, ervoor zorgt dat de deelnemer zijn of haar doel zal bereiken. Maar om dit vol te houden, moeten de deelnemers gemotiveerd blijven en sturing van buitenaf is niet bevorderlijk voor de intrinsieke motivatie. Hoe kan Personal Body Plan een optimale motivatie-ondersteunende omgeving creëren voor zijn deelnemers en tegelijkertijd de benodigde sturing bieden? Door middel van een literatuuronderzoek naar de Self-determination Theory en een gebruikersonderzoek onder de deelnemers wordt deze vraag beantwoord. Uit het literatuuronderzoek komt naar voren dat het in een leertraject van groot belang is dat de instructeur voldoende autonomie-ondersteuning biedt aan de leerling. Naar aanleiding van het gebruikersonderzoek blijkt dat de volgende punten versterkt kunnen worden om de autonomie-ondersteuning van Personal Body Plan te verbeteren: 1) Het tonen van begrip voor de manier van aanpak van de deelnemer voordat er een nieuwe aanpak wordt voorgesteld, (2) het geven om de deelnemers als persoon, (3) het aanmoedigen van vragen stellen. In het hoofdstuk ‘Aanbevelingen’ worden er mogelijke implementaties gegeven ter versterking van deze punten.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/24576
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo