Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorHornstra, T.E.
dc.contributor.advisorPol, J.E. van de
dc.contributor.authorBeek, C.P. van der
dc.date.accessioned2016-08-24T17:00:36Z
dc.date.available2016-08-24T17:00:36Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/23793
dc.description.abstractIn dit onderzoek worden behoefte-ondersteuning en behoefte-frustratie in verband gebracht met motivatie en uitstelgedrag bij het maken van huiswerkopdrachten onder havo-4 scholieren. Er wordt gekeken naar de samenhang tussen behoefte-ondersteuning/frustratie en uitstelgedrag, en of deze samenhang wordt gemedieerd door het type motivatie van de scholier. Het onderzoek wordt uitgevoerd middels vragenlijsten. Er worden geen directe verbanden gevonden tussen behoefte-ondersteuning/frustratie en uitstelgedrag, maar wel indirecte verbanden via verschillende mediatoren, welke suggeren dat behoefte-ondersteuning leidt tot minder uitstelgedrag en behoefte-frustratie leidt tot meer uitstelgedrag. Daarentegen blijkt dat de behoefte-frustrerende factor controle samenhangt met minder uitstelgedrag.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1133034
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleBehoefte-ondersteuning en behoefte-frustratie: samenhang met motivatie en uitstelgedrag bij het maken van huiswerkopdrachten. Onderzoek naar de positieve en negatieve oorzaken en gevolgen van motivatie onder havo-scholieren.
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsBehoefte-ondersteuning; Behoefte-frustratie; Motivatie; Uitstelgedrag; Zelfdeterminatietheorie; Controle
dc.subject.courseuuOnderwijskunde


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record