dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Hornstra, T.E. | |
dc.contributor.advisor | Pol, J.E. van de | |
dc.contributor.author | Beek, C.P. van der | |
dc.date.accessioned | 2016-08-24T17:00:36Z | |
dc.date.available | 2016-08-24T17:00:36Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/23793 | |
dc.description.abstract | In dit onderzoek worden behoefte-ondersteuning en behoefte-frustratie in verband gebracht met motivatie en uitstelgedrag bij het maken van huiswerkopdrachten onder havo-4 scholieren. Er wordt gekeken naar de samenhang tussen behoefte-ondersteuning/frustratie en uitstelgedrag, en of deze samenhang wordt gemedieerd door het type motivatie van de scholier. Het onderzoek wordt uitgevoerd middels vragenlijsten.
Er worden geen directe verbanden gevonden tussen behoefte-ondersteuning/frustratie en uitstelgedrag, maar wel indirecte verbanden via verschillende mediatoren, welke suggeren dat behoefte-ondersteuning leidt tot minder uitstelgedrag en behoefte-frustratie leidt tot meer uitstelgedrag. Daarentegen blijkt dat de behoefte-frustrerende factor controle samenhangt met minder uitstelgedrag. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 1133034 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Behoefte-ondersteuning en behoefte-frustratie: samenhang met motivatie en uitstelgedrag bij het maken van huiswerkopdrachten. Onderzoek naar de positieve en negatieve oorzaken en gevolgen van motivatie onder havo-scholieren. | |
dc.type.content | Bachelor Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Behoefte-ondersteuning; Behoefte-frustratie; Motivatie; Uitstelgedrag; Zelfdeterminatietheorie; Controle | |
dc.subject.courseuu | Onderwijskunde | |