View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Een eerste kennismaking met sport: Kwalitatief onderzoek naar de door ouders ervaren (pedagogische) kwaliteit met betrekking tot beweeg- en sportactiviteiten voor peuters en kleuters

        Thumbnail
        View/Open
        Masterthesis Verburg, JC- 3873722.pdf (431.1Kb)
        Publication date
        2016
        Author
        Verburg, J.C.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Er lijken tegenwoordig steeds meer initiatieven te zijn om beweeg- en sportactiviteiten te organiseren voor peuters en kleuters. De participatie van deze jonge kinderen in sport is echter niet zonder zorgen. Men moet stil staan bij de kwetsbaarheid en sociale en fysieke ontwikkeling van kinderen. De algemene doelstelling van dit onderzoek was inzicht verkrijgen in de door ouders ervaren (pedagogische) kwaliteit omtrent beweeg- en sportactiviteiten voor peuters en kleuters in de agglomeratie Utrecht. 20 Ouders zijn geïnterviewd over hun perceptie op aantrekkelijk spel, een veilige omgeving, leren en kunnen, zelfstandigheid en betrokkenheid. Uit de resultaten blijkt dat ouders tevreden zijn over de beweeg- en sportactiviteiten. De activiteiten zijn leuk voor de kinderen, er is een veilige omgeving met betrokken begeleiders en kinderen groeien motorisch, in zelfvertrouwen en in zelfstandigheid. Echter, volgens ouders missen vijfjarigen soms wat uitdaging. Aanbevolen wordt om een extra groep te maken voor kinderen die meer uitdaging willen. Daarnaast wordt aanbevolen om kinderen zelf oefeningen te laten organiseren. Ten slotte wordt aanbevolen dat er voldoende begeleiding is tijdens de lessen.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/23766
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo