View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Cultuureducatie - Cultuurcoördinatie. Over de rol van de interne cultuurcoördinator in het primair onderwijs.

        Thumbnail
        View/Open
        Thesis Fieke van der Perk - excl. bijlagen.pdf (584.8Kb)
        Publication date
        2016
        Author
        Perk, F.J. van der
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Een tamelijk recente ontwikkeling in de historiek van cultuureducatie binnen het primair onderwijs is het opleiden van interne cultuurcoördinatoren. In dit beleidsevaluatieonderzoek wordt het huidige cultuurbeleid afgemeten aan de beroepspraktijk van de interne cultuurcoördinator. De cursus Interne Cultuurcoördinator is in 2004 ontwikkeld om de binnenschoolse cultuureducatie in het primair onderwijs te versterken. De interne cultuurcoördinator doet dit door cultuurbeleid vast te leggen voor de school, doorlopende leerlijnen te ontwikkelen voor elke culturele discipline en contacten te onderhouden met diverse netwerken en overige externe partijen. De bijdrage van de interne cultuurcoördinator aan de integratie van cultuur in de dagelijks lespraktijk is dan ook met name te vinden in de ontwikkeling van deze leerlijnen, het maken van lesvoorbeelden en het selecteren van buitenschoolse activiteiten die aansluiten bij de visie van de school. De waarde die door de directie van de school wordt toegekend aan cultuureducatie bepaalt echter hoeveel tijd en ruimte de interne cultuurcoördinator krijgt om zijn/haar taak uit te voeren. Interne cultuurcoördinatoren ervaren tevens vervoer, budget, tijd, het enthousiasmeren van collega-leerkrachten en onzekerheid bij collega-leerkrachten als knelpunten in hun werkzaamheden. Binnenschoolse cultuureducatie is dan ook nog grotendeels leerkrachtafhankelijk.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/23151
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo