Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorDijk, A. van
dc.contributor.advisorThomaes, S.
dc.contributor.authorBakkenhoven, P.M.T.
dc.date.accessioned2016-07-20T17:00:42Z
dc.date.available2016-07-20T17:00:42Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/22822
dc.description.abstractIn dit onderzoek werd gekeken of modeling door ouders een verklaring is voor de samenhang tussen de attributiestijl van ouder en kind. Een vijandige attributiestijl is de neiging om intenties van anderen negatief te interpreteren. Er werd verwacht dat modeling van een vijandige attributiestijl door ouders leidt tot een toename van de mate van een vijandige attributiestijl bij het kind. De deelnemers van het onderzoek (N=109) waren kinderen van vier tot zeven jaar samen met één ouder. De vijandige attributiestijl van het kind en het modelgedrag van de ouder werd gemeten aan de hand van directe observaties waarbij gebruik gemaakt werd van een prentenboek met ambigue situaties. Uit de resultaten blijkt dat een lage mate van vijandig modelgedrag van ouders effect heeft op de vijandige attributiestijl van het kind en een hoge mate van een vijandige attributiestijl niet. Kortom de mate van vijandig modelgedrag door ouders heeft invloed op de vijandige attributiestijl van het kind.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent494996
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleInvloed van modeling door ouders op de vijandige attributiestijl van kleuters.
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsmodeling, vijandige attributiestijl, kleuters, ouders
dc.subject.courseuuKinder- en jeugdpsychologie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record