View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Ingrediënten voor Gemotiveerde en Betrokken Stagiaires

        Thumbnail
        View/Open
        Sekhuis, S.pdf (603.8Kb)
        Publication date
        2016
        Author
        Sekhuis, S.G.M.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Stagiaires zijn tijdelijke, talentvolle arbeidskrachten die een aparte doelgroep zijn voor organisaties vanwege de lage kosten en vernieuwde kennis. In deze studie is onderzocht in hoeverre de basisbehoeften autonomie, competentie en verbondenheid en individuele behoeften samenhangen met motivatie en affectieve betrokkenheid. Daarnaast is er gekeken in hoeverre het belang dat stagiaires toekennen aan deze behoeften de samenhang tussen basisbehoeften, individuele behoeften, motivatie en affectieve betrokkenheid versterkt. Dit is onderzocht door een online vragenlijst af te nemen onder 140 stagiaires van één grote organisatie en studenten van een middelbaar beroepsonderwijs (MBO) instelling. Vastgesteld is dat de vervulling van basis- en individuele behoeften samenhangt met gemotiveerde en affectief betrokken stagiaires. Geconstateerd is dat vervulde basisbehoeften waar veel belang aan werd toegekend geen samenhang vertonen met motivatie en affectieve betrokkenheid. Daarnaast heeft de fit tussen het belang en de vervulling van individuele behoeften een positieve samenhang met affectieve betrokkenheid. Dit effect is echter effect niet gevonden voor motivatie. Dit betekent dat stagiaires en organisaties voordeel kunnen behalen door aan deze behoeften tegemoet te komen binnen hun organisatie.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/22614
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo