Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorHoofd, I.M.
dc.contributor.authorMeerman, A.D.
dc.date.accessioned2016-04-20T17:00:33Z
dc.date.available2016-04-20T17:00:33Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/22194
dc.description.abstractDe datafication van ons maatschappelijk en wetenschappelijk paradigma uit zich in een wereldwijd panopticum, waar de mensheid effectieve beslissingen wil maken door het verzamelen van veel gegevens, om daar vervolgens informatie uit te vergaren en die te transformeren naar bruikbare kennis (Gray 2014, 535). De gemeente Zwolle is een publieke organisatie die het dataveillance systeem omarmt en toepast bij het meten van medewerkersbevlogenheid. Voor het datagedreven kwalificeren van medewerkersbevlogenheid fungeert binnen dit onderzoek de mailbox van 8 vrijwillige participanten (ambtenaren van de gemeente Zwolle) als databron. Deze analyse is een kritische blik op de mate en wijze waarop datagedreven onderzoeksmethode patronen en indicatoren van medewerkersbevlogenheid toont.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent2302194
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleHappiness at Work. De gebreken van een datagedreven analyse als kwalificatiemethode van medewerkersbevlogenheid
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsBevlogenheid, data, maildata, JD-R model, Two-step flow, mediatoren
dc.subject.courseuuNieuwe media en digitale cultuur


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record