Mexicanidad en la era post-NAFTA, Un análisis imagológico de La frontera de cristal (1995) de Carlos Fuentes
dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Dhondt, Dr. R. | |
dc.contributor.author | Schaap, A. | |
dc.date.accessioned | 2016-03-17T18:00:28Z | |
dc.date.available | 2016-03-17T18:00:28Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/21990 | |
dc.description.abstract | In deze scriptie wordt de verhalenbundel La frontera de cristal van de auteur Carlos Fuentes bestudeerd aan de hand van de methode van de imagologie volgens Joep Leerssen. In dit werkstuk wordt onderzocht hoe tegen Mexicanen wordt aangekeken vanuit zowel Mexicaans als Amerikaans perspectief. Er wordt gekeken welke stereotypen hierbij aan bod komen en hoe Fuentes zijn kritiek daarop uit. Daarnaast wordt bestudeerd wat de Mexicaanse identiteit inhoudt ('Mexicanidad') en daarbij wordt het werk van Octavio Paz en Roger Bartra betrokken. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 581815 | |
dc.format.extent | 581815 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | es | |
dc.title | Mexicanidad en la era post-NAFTA, Un análisis imagológico de La frontera de cristal (1995) de Carlos Fuentes | |
dc.type.content | Bachelor Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.courseuu | Spaanse taal en cultuur |