View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Onderzoek Discrepantie Rekentoets vo 2F en CE wiskunde vmbo bb en kb

        Thumbnail
        View/Open
        Van Dalen 3693562.pdf (3.062Mb)
        Publication date
        2015
        Author
        Dalen, F.A. van
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Vanaf het schooljaar 2015-2016 zal de rekentoets vo een verplicht eindexamenonderdeel zijn, dat meetelt in de slaag-/zakregeling. De toets is bedoeld om ervoor te zorgen dat kandidaten een basisniveau bij rekenen bereiken, de zogeheten referentieniveaus 1F, 2F en 3F. De commissie Bosker (2014) heeft onderzocht of de operationalisering van de referentieniveaus goed is en hoe deze verder verbeterd kan worden. Deze commissie adviseerde onder andere om de discrepantie tussen de rekentoets vo en het CE wiskunde vmbo nader te onderzoeken en na te gaan wat de resultaten betekenen voor de rekentoets vo en de referentiecesuur, de slaag-/zakgrens. Om een te groot verschil tussen de rekentoets vo en het CE wiskunde te voorkomen, is inzicht in de verschillen en overeenkomsten tussen beide toetsen van belang. Het doel van het hier beschreven onderzoek is om de volgende onderzoeksvragen te beantwoorden: 1. In welke opzichten verschillen de rekentoets vo en het CE wiskunde vmbo bb en vmbo kb? 2. Zijn er significante verschillen tussen de scores van kandidaten op de rekentoets vo en het CE wiskunde vmbo bb en vmbo kb? 3. Kunnen de bij 2. geconstateerde scoreverschillen verklaard worden uit de bij 1. gevonden verschillen?
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/21304
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo