dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Rigney, A. | |
dc.contributor.author | Camps, L.F.L. | |
dc.date.accessioned | 2012-09-06T17:03:17Z | |
dc.date.available | 2012-09-06 | |
dc.date.available | 2012-09-06T17:03:17Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/20744 | |
dc.description.abstract | In deze scriptie heb ik onderzocht welke rol de derde generatie Joods Amerikaanse schrijvers vervult binnen de Holocaust literatuur? Hierbij heb ik gebruik gemaakt van Marianne Hirsh theorie over postmemory en de sceptische kijk op de zaak van Peter Novick. Om de vraag te beantwoorden heb ik eerst de verschillende generaties naast elkaar gezet en vervolgens Everything Is Illuminated van Jonathan Safran Foer en The History of Love van Nicole Krauss geanalyseerd. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 86106 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | De universele Holocaust | |
dc.type.content | Bachelor Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Joods Amerikaanse literatuur, Holocaust literatuur, Marianne Hirsh, Peter Novick, Nicole Krauss, Jonathan Safran Foer | |
dc.subject.courseuu | Taal- en cultuurstudies | |