View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Gepercipieerde docentenfeedback en motivatie voor het bijhouden van een portfolio

        Thumbnail
        View/Open
        Masterthesis Dewki 3144658.pdf (830.2Kb)
        Publication date
        2015
        Author
        Dewki, S.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Op een opleiding van een hogeschool in Nederland is gebrek aan motivatie bij studenten gesignaleerd om portfolio’s bij te houden. Motivatie van de student kan worden beïnvloed door feedback. Omdat studenten en docenten tijdens de opleiding een relatie aangaan en deze relatie onderdeel vormt van (intrinsieke) motivatie (Deci & Ryan, 1985) van de student, is er onderzocht of deze relatie van invloed is op hoe de student feedback van de docent percipieert. Er is gekozen voor exploratief onderzoek, inclusief een pilot, met behulp van een uitgebreide vragenlijst met een beperkt aantal open vragen onder eerstejaars hbo-studenten (n=104) van de betreffende opleiding. Met behulp van een meervoudige lineaire regressie-analyse is getoetst of het mogelijk is om motivatie te voorspellen op basis van scores op feedback-dimensies (onafhankelijke variabele) en de relatie docent-student en of deze relatie hierbij modererend is. Er is geen positief verband gevonden tussen feedback-dimensies en studentenmotivatie. De relatie docent-student heeft geen significant modererende invloed op feedback-dimensies om motivatie voor het samenstellen van het portfolio te voorspellen. Tussen motivatie (afhankelijke variabele) en de relatie docent-student (moderator) is een significant verband gemeten. De opzet en uitvoering van deze thesis zijn onderhevig geweest aan verschillende beperkingen, die in vervolgonderzoek kunnen worden verminderd.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/20557
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo