Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorKommers, P.
dc.contributor.advisorPol, J. van de
dc.contributor.authorBolkenbaas, S.
dc.date.accessioned2015-07-27T17:00:45Z
dc.date.available2015-07-27T17:00:45Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/20542
dc.description.abstractOntwikkelingen in het onderwijs op het gebied van opbrengstgericht werken, motivatie van leerlingen, self-efficacy en zelfregulatie zijn aanleiding tot dit onderzoek. Wanneer leerlingen over een hogere mate van self-efficacy, geloof in eigen kunnen, beschikken, heeft dit een positieve invloed op de motivatie. Dit onderzoek kijkt of het opbrengstgericht werken door de leerling zelf invloed heeft op de mate self-efficacy, en motivatie van de leerling. Leerlingen maken eenmalig een opbrengstenanalyse en wekelijks een plan van aanpak, waarin ze hun huiswerk en actiepunten vanuit de opbrengstenanalyse inplannen. Hierbij worden leerlingen door docenten begeleid. Resultaten uit de huidige studie laten geen significante effecten zien. Uit secundair onderzoek besproken in de discussie, komen wel significante effecten voort en blijkt de meerwaarde van vervolgonderzoek.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent835949
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleMotivatie en self-efficacy stimuleren door opbrengstgericht werken
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsOpbrengstgericht werken; self-efficacy; motivatie; zelf-regulatie
dc.subject.courseuuOnderwijskundig ontwerp en advisering


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record