Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorRoekel-Kolkhuis Tanke, I. van
dc.contributor.advisorVenne, L. van de
dc.contributor.authorGerats, K.E.H.C.
dc.date.accessioned2015-07-27T17:00:35Z
dc.date.available2015-07-27T17:00:35Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/20529
dc.description.abstractDiverse onderzoeken naar netwerkleren in het basisonderwijs tonen aan dat netwerkleren een krachtige manier is om de professionele ontwikkeling van leerkrachten te stimuleren. Onderzoek naar netwerkleren in het mytylonderwijs is in het verleden echter uitgebleven. Doordat het mytylonderwijs onderscheid maakt in diverse leerstromingen, kan netwerkleren hier op vier verschillende manieren plaatsvinden. Aan de hand van de randvoorwaarden voor netwerkleren: vertrouwen, sociale cohesie, praktijkgerichtheid, het creëren van een overkoepelende identiteit en diversiteit, wordt in dit onderzoek antwoord gegeven op de vraag: In hoeverre zijn de randvoorwaarden voor netwerkleren van invloed op de verwachting van leerkrachten in het mytylonderwijs dat netwerkleren binnen of tussen de leerstromingen op de eigen mytylschool en binnen of tussen de leerstromingen met andere mytylscholen een bijdrage levert aan hun professionele ontwikkeling? Door middel van een vragenlijst en een aanvullende extra vraag zijn 12 leerkrachten geselecteerd als participant voor deelname aan de semigestructureerde interviews. Uit de resultaten is gebleken dat ongeacht de voorkeur die de leerkrachten dragen voor netwerkleren in het mytylonderwijs, alle leerkrachten verwachten dat netwerkleren een positieve bijdrage levert aan hun professionele ontwikkeling. De randvoorwaarde vertrouwen is hier het meest van invloed op, gevolgd door de randvoorwaarden praktijkgerichtheid en sociale cohesie.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent710081
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleNetwerkleren in het mytylonderwijs.
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsLeerstromingen; mytylonderwijs; netwerkleren; randvoorwaarden
dc.subject.courseuuOnderwijskundig ontwerp en advisering


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record