View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Zinvol herkansen

        Thumbnail
        View/Open
        PGO_deherkansers_HM_RR_MR_JG_v07-02-2010.doc (853Kb)
        Publication date
        2015
        Author
        Rombeek, R.R.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Alle docenten die lesgeven aan leerlingen in de bovenbouw en in het specifiek het examenjaar van middelbare scholen krijgen er mee te maken: leerlingen die een schoolexamen om de één of andere reden slecht maken. Deze leerlingen worden vervolgens door middel van een herkansing in staat gesteld om dit onderdeel alsnog positief af te ronden. Docenten denken geregeld, dat leerlingen de herkansingsmogelijkheden verkeerd uitleggen en er daardoor niet legitiem gebruik van maken. Bijvoorbeeld door bewust niet te leren voor de eerste keer. Je hoort collega’s dan ook vaak mopperen, als zij weer een nieuwe toets moeten maken. Zij vragen zich ook af of de cijfers wel worden verbeterd door het maken van een herkansing. Dit zijn maar enkele van de redenen waarom wij, als docent, de leerlingen liever niet zouden laten herkansen. In dit werk onderzoeken we de herkansingsredenen van de leerlingen.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/20413
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo