dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Kessler, F.E. | |
dc.contributor.author | Schulpen, J.C. | |
dc.date.accessioned | 2015-06-23T17:00:41Z | |
dc.date.available | 2015-06-23T17:00:41Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/20190 | |
dc.description.abstract | Dit onderzoek geeft inzicht in hoe veranderingen in het televisielandschap invloed uitoefenen op de esthetiek en narratie van dramaseries. Aan de hand van een case study van de serie Hemlock Grove is onderzocht hoe de productiestrategie van Netflix zich uit in diens original series. Hieruit blijkt dat de strategie om een seizoen in één geheel on demand beschikbaar te stellen heeft geleid tot vermindering van serialiteit, meerdere verhaallijnen, meer flashbacks en een andere segmentering over de afleveringen, ten gunste van binge-watching. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 3642787 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Voorbij Quality Television: een nieuwe esthetiek. Een case study naar de uiting van Netflix’ productiestrategie in Hemlock Grove. | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | quality television, netflix, hemlock grove, binge-watching, esthetiek, serialiteit, on demand, social network analysis, flow, narrative complexity | |
dc.subject.courseuu | Film- en Televisiewetenschap | |