Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorKessler, F.E.
dc.contributor.authorSchulpen, J.C.
dc.date.accessioned2015-06-23T17:00:41Z
dc.date.available2015-06-23T17:00:41Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/20190
dc.description.abstractDit onderzoek geeft inzicht in hoe veranderingen in het televisielandschap invloed uitoefenen op de esthetiek en narratie van dramaseries. Aan de hand van een case study van de serie Hemlock Grove is onderzocht hoe de productiestrategie van Netflix zich uit in diens original series. Hieruit blijkt dat de strategie om een seizoen in één geheel on demand beschikbaar te stellen heeft geleid tot vermindering van serialiteit, meerdere verhaallijnen, meer flashbacks en een andere segmentering over de afleveringen, ten gunste van binge-watching.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent3642787
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleVoorbij Quality Television: een nieuwe esthetiek. Een case study naar de uiting van Netflix’ productiestrategie in Hemlock Grove.
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsquality television, netflix, hemlock grove, binge-watching, esthetiek, serialiteit, on demand, social network analysis, flow, narrative complexity
dc.subject.courseuuFilm- en Televisiewetenschap


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record