View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        De invloed van leeftijd, moeilijkheidsgraad en visuele parameters op de non-symbolische vaardigheden van kinderen in de groepen 3 tot en met 6 van het reguliere onderwijs

        Thumbnail
        View/Open
        Bachelorthesis Weele, Mvander-4217268 en Ruwen, I-3698238 en Pietrosanti, A-4087208 en Salayi, S-3964418.pdf (310.2Kb)
        Publication date
        2015
        Author
        Weele, M. van der
        Rüwen, I.H.
        Pietrosanti, A.M.
        Salayi, S.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Doelstelling: het doel van dit onderzoek is bestaande kennis te verifiëren of hiaten aan te vullen over de invloed van leeftijd, moeilijkheidsgraad en visuele parameters op de non-symbolische vaardigheden. Methode: bij 466 leerlingen met een gemiddelde leeftijd van 8,45 jaar is een (digitale) non-symbolische vergelijkingstaak afgenomen. Resultaten: ten eerste geven de resultaten een positief verband aan tussen leeftijd en het percentage correct op de non-symbolische vergelijkingstaak. Hierbij is er geen significant verschil is gevonden tussen leeftijd en de reactietijd. Ten tweede is er een negatief verband gevonden tussen moeilijkheidsgraad en het percentage correct op de non-symbolische vergelijkingstaak. Als derde geven de resultaten een significant verschil aan tussen de visuele parameter manipulaties en de gemiddelde reactietijd, waarbij er, als vierde, geen significant verschil in reactietijd is gevonden tussen de groepen 3 tot en met 6 van het reguliere onderwijs. Conclusie: aan de hand van de gevonden resultaten levert dit onderzoek bewijs dat verschillen in leeftijd, moeilijkheidsgraad en visuele parameters leiden tot verschillende prestaties op de non-symbolische vergelijkingstaak bij kinderen in de groepen 3 tot en met 6 van het reguliere onderwijs.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/20135
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo