Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorJaspers, M.
dc.contributor.authorGiessen, N. van der
dc.contributor.authorKouwenhoven, M.
dc.date.accessioned2015-05-01T17:03:06Z
dc.date.available2015-05-01T17:03:06Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/19962
dc.description.abstractZelfstandig werken is een concept waar verschillende opvattingen over bestaan, wat resulteert in verschillende visies over toepassingen hiervan in de praktijk. In dit artikel is de manier van zelfstandig werken in verschillende klassen van een grote basisschool onderzocht, waarbij een vergelijking is gemaakt tussen de manier waarop het zelfstandig werken wordt toegepast in de klas, en de visie hierop van leerkrachten en het managementteam. Hiertoe zijn negen bovenbouwleerkrachten en negen leden van het managementteam geïnterviewd en geobserveerd. Hieruit blijkt dat leerkrachten en management eenzelfde, autonomieondersteunend doel voor ogen hebben. Het leerkrachtgedrag ondersteunt dit doel echter niet.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent615700
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleZelfstandig werken, verschillen en overeenkomsten tussen visie en de praktijk.
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordszelfstandig werken; zelfstandig leren; zelfverantwoordelijk leren; autonomieondersteunend; controlerend; visie; leerkrachtgedrag
dc.subject.courseuuAcademische lerarenopleiding primair onderwijs


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record