Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorJaspers, M.
dc.contributor.authorDaamen, E.G.
dc.contributor.authorLeeuwen, D. van
dc.date.accessioned2015-05-01T17:03:01Z
dc.date.available2015-05-01T17:03:01Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/19949
dc.description.abstractIn het onderwijs is steeds meer aandacht voor de sociaal-emotionele ontwikkeling van leerlingen. Hoe deze ontwikkeling gemeten dient te worden, blijkt lastig en niet eenduidig. Het doel van dit artikel was om aan de hand van literatuur en interviews de volgende onderzoeksvraag te beantwoorden: Op welke manieren kan de sociaal-emotionele ontwikkeling van kleuters betrouwbaar in kaart worden gebracht?. De semigestructureerde interviews zijn gehouden met kleuterleerkrachten (N=8) op een school in het midden van Nederland. Uit de resultaten bleek dat gebruik wordt gemaakt van verschillende manieren om de sociaal-emotionele ontwikkeling in kaart te brengen, namelijk: verschillende personen, meerdere omgevingen, meerdere momenten en meerdere instrumenten zoals observeren, sociogram, kindgesprek, direct assessment, vragenlijst en leerlingen. Om betrouwbaar in kaart te kunnen brengen zijn eisen van stabiliteit, consistentie en equivalentie gesteld.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent362139
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleManieren om de sociaal-emotionele ontwikkeling van kleuters betrouwbaar in kaart te brengen
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordskleuters; sociaal-emotionele ontwikkeling; in kaart brengen; leerkrachten; betrouwbaar
dc.subject.courseuuAcademische lerarenopleiding primair onderwijs


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record