View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        The Working Elements of Moving the Goalposts: Football, Peer-education and Leadership in Kenyan Girls

        Thumbnail
        View/Open
        Masterthesis Be, MSY-4197747.pdf (905.8Kb)
        Publication date
        2015
        Author
        Be, M.S.Y.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Wegens de (economische, menselijke, sociale, politieke) middelen die zijn toegewijd aan Sport for Development (SfD) organisaties is het van belang om de onderwerpen en impact te begrijpen van sport en ontwikkeling. Moving the Goalposts (MTG) in Kenia is een van deze SfD organisaties. Het doel van dit onderzoek was om inzicht te verkrijgen in welke elementen van Moving the Goalposts (MTG) bijdragen aan leiderschapsontwikkeling in Keniaanse meisjes, in het specifiek gericht op voetbal en peer education. Diepte-interviews, vragenlijsten, scripts en observaties van 88 deelnemers zijn gebruikt om dit doel te bereiken. Vanuit de participanten waren de verschillende programma en ontwikkelingsmogelijkheden, selectie, ondersteunende omgeving en reflectiemomenten werkzaam. Op organisatorisch niveau (implementatie) werd het actief verspreiden van informatie binnen de gemeenschap, trainingen op maat, co-facilitator, maandelijkse bijeenkomsten, monitoren en evalueren en steun binnen de organisatie gezien als bevorderend. Vanuit de studie wordt aanbevolen om sport te gebruiken als ‘middel’ voor ontwikkelen en tegelijk dichte relaties te onderhouden met de gemeenschap om op deze manier het leiderschapspotentieel van meisjes te bereiken.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/19792
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo