Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorGlas, R.
dc.contributor.authorKevelam, W.H.T.
dc.date.accessioned2015-04-28T17:00:39Z
dc.date.available2015-04-28T17:00:39Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/19737
dc.description.abstractOp de jaarlijkse conferentie Games for Healh Europe wordt door game-designers, dokters, managers, zorgverzekeraars en andere stakeholders gesproken over het onderwerp games for health. In dit onderzoek zijn de manieren van spreken over de producten en games in kaart gebracht en geanalyseerd door middel van een discoursanalyse. Er wordt geconcludeerd dat de discoursen op de conferenties gevormd worden door invloeden die te koppelen zijn aan het technologisch imaginaire. Dit heeft als effect dat er weinig gereflecteerd wordt op games for health en dat kritische uitingen over het gebruik van het medium tevens weinig te vinden zijn.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1911487
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleDe discursieve constructie van serious games tijdens de Games for Health Europe conferentie.
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsGames for Health, discoursanalyse, serious games, applied games, technologisch imaginaire.
dc.subject.courseuuNieuwe media en digitale cultuur


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record