Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorBlees, Gerda
dc.contributor.advisorden Ouden, Hanny
dc.contributor.authorPinkse, E.E.J.
dc.date.accessioned2015-04-10T17:00:24Z
dc.date.available2015-04-10T17:00:24Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/19640
dc.description.abstractIn dit onderzoek zullen de verschillende herstelprocedures in Engels als lingua franca (ELF)-gesprekken en lingua receptiva (LaRa)-gesprekken worden vergeleken. In de LaRa-gesprekken sprak elke participant verschillende talen (zijn of haar moedertaal) en in de ELF-gesprekken sprak elke participant Engels. Dit onderzoek bestaat uit een taalvaardigheidstest (de cloze-test), een enquête en een experiment in de vorm van een Skype-gesprek. Alle Skype-gesprekken werden gevoerd in koppels van Duitsers en Nederlanders. De koppels werden samengesteld op basis van hun taalvaardigheid, welke door middel van de cloze-test voorafgaand aan het gesprek werd bepaald. De vraag die centraal staat in dit onderzoek is: Wat is het effect van taalmodus op het aantal herstellen en de gebruikte herstelprocedures in ELF- en LaRa-gesprekken?
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent575999
dc.format.extent642093
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/zip
dc.language.isonl
dc.titleCorrect me if I'm wrong
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsherstelprocedures; LaRa; ELF; Lingua Franca; Lingua Receptiva; luistertaal; herstel
dc.subject.courseuuTaal- en cultuurstudies


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record