Correct me if I'm wrong
dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Blees, Gerda | |
dc.contributor.advisor | den Ouden, Hanny | |
dc.contributor.author | Pinkse, E.E.J. | |
dc.date.accessioned | 2015-04-10T17:00:24Z | |
dc.date.available | 2015-04-10T17:00:24Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/19640 | |
dc.description.abstract | In dit onderzoek zullen de verschillende herstelprocedures in Engels als lingua franca (ELF)-gesprekken en lingua receptiva (LaRa)-gesprekken worden vergeleken. In de LaRa-gesprekken sprak elke participant verschillende talen (zijn of haar moedertaal) en in de ELF-gesprekken sprak elke participant Engels. Dit onderzoek bestaat uit een taalvaardigheidstest (de cloze-test), een enquête en een experiment in de vorm van een Skype-gesprek. Alle Skype-gesprekken werden gevoerd in koppels van Duitsers en Nederlanders. De koppels werden samengesteld op basis van hun taalvaardigheid, welke door middel van de cloze-test voorafgaand aan het gesprek werd bepaald. De vraag die centraal staat in dit onderzoek is: Wat is het effect van taalmodus op het aantal herstellen en de gebruikte herstelprocedures in ELF- en LaRa-gesprekken? | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 575999 | |
dc.format.extent | 642093 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/zip | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Correct me if I'm wrong | |
dc.type.content | Bachelor Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | herstelprocedures; LaRa; ELF; Lingua Franca; Lingua Receptiva; luistertaal; herstel | |
dc.subject.courseuu | Taal- en cultuurstudies |