Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorSurma, Hanna
dc.contributor.authorCremers, S.M.L.
dc.date.accessioned2015-03-24T18:00:39Z
dc.date.available2015-03-24T18:00:39Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/19604
dc.description.abstractIn oktober 2014 dient staatssecretaris Dekker een voorstel in waarin hij stelt dat entertainmentprogramma’s niet door de publieke omroepen zouden moeten worden uitgezonden. Een multi-platform benadering, zoals deze wordt ingezet door het reality spelprogramma WIE IS DE MOL?, kan er echter voor zorgen dat een entertainmentprogramma wel kan bijdragen aan de taak van de publieke omroep. Zo kunnen online platformen bijdragen aan het creëren van een participatiecultuur. Deze participatiecultuur stimuleert de kijker betrokken te zijn bij het programma en de uitzending live te kijken; hij wil immers niets missen. Zo draagt de multi-platform benadering in zijn geheel bij aan de stimulering van een actieve gemeenschappelijke kijkervaring, waardoor een entertainmentprogramma wel degelijk een belangrijke functie kan vervullen binnen het publieke omroepbestel.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1201771
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleSamen op zoek naar de mol: Hoe de multi-platform benadering van WIE IS DE MOL? gemeenschappelijke kijkervaringen stimuleert
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsMulti-platform benadering, Entertainment-programma, Participatie-cultuur, Liveness, Publieke Omroepen, Kijkervaring
dc.subject.courseuuFilm- en Televisiewetenschap


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record