Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorJoostens, Kim
dc.contributor.advisorVuyk, Kees
dc.contributor.authorWesterlaken, A.H.
dc.date.accessioned2015-03-02T18:00:21Z
dc.date.available2015-03-02T18:00:21Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/19515
dc.description.abstractIn 2011 hebben zich hevige bezuinigingen voorgedaan in de culturele sector. Met als gevolg dat culturele instellingen ondernemend en zelfvoorzienend moeten zijn. Deze ommekeer kenmerkt het huidige culturele klimaat. Ook de museumsector is genoodzaakt om actief te anticiperen op de gevolgen van de recente bezuinigingen. Dit onderzoek richt zich specifiek op het museale veld en de wijze waarop deze kunstinstituten optimaal invulling kunnen geven aan hun sponsorrelaties met bedrijven. Het onderzoek heeft geleid tot een aanbeveling over de best passende sponsorstrategie voor het Nederlandse museumlandschap met daarin meegenomen het huidige culturele en economische klimaat.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1218015
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleCulture & Business: op zoek naar een win-win situatie voor musea en bedrijven Een onderzoek naar de optimale samenwerking tussen Nederlandse musea en bedrijven
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywords(bedrijfs)sponsoring, musea, cultureel ondernemerschap
dc.subject.courseuuKunstbeleid en -management


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record