View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Intranet als effectief communicatieplatform binnen ECN - what does it take?

        Thumbnail
        View/Open
        Definitief Onderzoeksverslag Tanja Sneekes.pdf (1.166Mb)
        Bijlagen definitief onderzoeksverslag Tanja Sneekes.pdf (1.504Mb)
        Publication date
        2015
        Author
        Sneekes, A.E.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        De laatste jaren zijn er veel ontwikkelingen geweest wat betreft interne communicatieplatformen binnen organisaties. Het sociale intranet heeft recentelijk zijn intrede gedaan en hierdoor zijn er veel mogelijkheden om de interne communicatie op een andere manier vorm te geven. In dit onderzoek is onderzocht hoe het huidige intranet ervaren wordt en hoe een intern communicatieplatform het beste kan worden ingezet binnen Energie Onderzoekscentrum Nederland (ECN). Middels statistieken, kwalitatief en kwantitatief onderzoek is tot de conclusie gekomen dat het huidige intranet niet bijdraagt aan de doelstellingen van Communicatie en de kernwaarden van de organisatie. Medewerkers uitten zich negatief over het huidige intranet maar geven aan het wel dagelijks te gebruiken. Een intern communicatieplatform is dus wel noodzakelijk, maar moet anders worden ingericht. Er is het advies gegeven om een intern communicatieplatform te ontwikkelen dat als ontsluitend platform kan dienen voor onderliggende applicaties. Het interne communicatieplatform moet laagdrempelig zijn, structureel zijn opgezet en automatisch worden opgestart. De medewerkers moeten hun startpagina kunnen personaliseren, zoals ook het geval is op sociale media. Het is dan mogelijk om alleen de berichten te lezen die voor de medewerkers relevant zijn; dit bespaart tijd en draagt bij aan het gebruikersgemak. Tot slot worden er aan de hand van de resultaten nog een aantal inhoudelijke tips gegeven.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/19474
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo