Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorden Hertog, Dr. J.B.
dc.contributor.authorJong, J. de
dc.date.accessioned2012-09-05T17:01:58Z
dc.date.available2012-09-05
dc.date.available2012-09-05T17:01:58Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/19267
dc.description.abstractLerarenopleiders staan voor de taak om voor aanstaande leraren theorie en praktijk met elkaar in verband te brengen. Deze problematiek wordt wel ervaren als een ‘kloof tussen theorie en praktijk’. In het hier beschreven onderzoek wordt nagegaan in hoeverre leraren met enkele jaren ervaring, in reflecties op hun eigen lesgeven de verbinding kunnen leggen met theoretische begrippen vanuit de (vak)didactiek. Om dit te onderzoeken, is aan enkele leraren basisonderwijs gevraagd een rekenles te geven en daar op te reflecteren. Bij de analyse van deze reflecties is gebruik gemaakt van het Reflectie-Analyse Instrument (RAI). Uit deze analyse is gebleken dat deze leraren in staat zijn in hun reflecties gebruik te maken van verschillende soorten theoretische begrippen. Maar ook zijn er duidelijke, onderlinge verschillen. Het lijkt er verder op dat zij theorie op een hoger niveau inzetten dan aanstaande leraren in hun opleiding.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1451503 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleTheoriegebruik bij reflecties op de lespraktijk
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsaard en niveau
dc.subject.keywordsreflecties
dc.subject.keywordsleraren basisonderwijs
dc.subject.courseuuResearch and Development in Science Education


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record