View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        De rit naar de digitale jongensdroom

        Thumbnail
        View/Open
        141119_De rit naar de digitale jongensdroom_RE.pdf (1.288Mb)
        Publication date
        2015
        Author
        Eekels, R.J.M.A.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Dit kwalitatieve onderzoek geeft inzicht in de ervaringen van medewerkers tijdens een organisatieverandering bij Pon Porsche Import. De verandering betreft het proces waarin de organisatie actiever wordt in de ontwikkeling en inzet van online communicatiemiddelen. Het onderzoek geeft vanuit de lokale empirie, via participatieve observaties, semi-gestructureerde interviews en documentanalyse, een beschrijving van het veranderproces. Uit de bevindingen komt naar voren dat de medewerkers het gevoel hebben dat de organisatie de basis op orde heeft met betrekking tot de online communicatie ontwikkelingen. Door de toegenomen complexiteit van de organisatie is een kennisachterstand ontstaan bij enkele medewerkers. Dit heeft tot gevolg dat er bij deze werknemers een sterke informatievraag naar regels en structuur is ontstaan. Met deze nieuwe informatie willen werknemers weten hoe ze moeten reageren op onbekende situaties in het licht van de verandering. Bij de verandering is volgens de medewerkers een aantal externe actoren betrokken. In het veranderproces is de rol van deze actoren vooral faciliterend, doch af en toe vertragend. Het veranderproces kent ten slotte nog enkele praktische gevolgen voor de capaciteit van de organisatie. Zo is er een extra functie gecreëerd, ervaren de medewerkers functieverdieping en beschikt elke nieuwe campagne over een online component.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/19265
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo