Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorTijsseling, C.
dc.contributor.advisorBaar, P.
dc.contributor.authorGastel, T.C.M. van
dc.contributor.authorErkaslan, E.
dc.contributor.authorJongste, S.C. de
dc.date.accessioned2014-12-22T18:01:08Z
dc.date.available2014-12-22T18:01:08Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/19169
dc.description.abstractHet doel van dit onderzoek is het beantwoorden van de vraag in hoeverre leerkrachten voorbereid zijn in het lesgeven van functioneel diverse leerlingen in het reguliere basisonderwijs. Dit onderzoek bevel elementen die betrekking hebben op de kennis van leerkrachten over de ontwikkelingen richting inclusief onderwijs. Leerkrachten interpreteren inclusief onderwijs verkeerd, zij doceren niet volgende de aspecten van inclusief onderwijs. Leerkrachten denken dat zij niet allemaal voldoende vaardigheden en competenties hebben vergaard tijdens hun opleiding. Verder willen leerkrachten met neutrale attitudes ten opzichte van het lesgeven aan functioneel diverse leerlingen in het reguliere onderwijs willen deze kinderen lesgeven als deze kunnen functioneren binnen de groep en als er voldoende materiaal beschikbaar is voor de leerkracht en er ondersteuning is. Hoewel inclusief onderwijs een actueel onderwerp is, zijn leerkrachten van mening dat zij niet voldoende voorbereid zijn om adequaat les te kunnen geven aan functioneel diverse kinderen in het reguliere onderwijs.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent329099
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleIn Hoeverre zijn Leerkrachten Voorbereid in het Onderwijzen van Functioneel Diverse Kinderen in het Regulier Basisonderwijs?
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsInclusie; inclusief onderwijs; leerkrachten; beleid; attitudes; competenties;
dc.subject.courseuuPedagogische Wetenschappen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record