Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorMioch, R.
dc.contributor.authorBoeijen, N.H.G.
dc.date.accessioned2014-12-16T18:01:12Z
dc.date.available2014-12-16T18:01:12Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/19034
dc.description.abstractDit quasi experimentele onderzoek, zonder voormeting, had als doel het effect van de STARR-methode in voortgangsgesprekken binnen de medisch specialistische opleiding op de kwaliteit van feedback van de opleider te meten. De STARR-methode wordt door de Koninklijke Nederlandsche Maatschappij tot bevordering der Geneeskunst (KNMG) als waardevolle methode aangewezen om opleiders ondersteuning te bieden bij het realiseren van feedback in voortgangsgesprekken, waardoor de kwaliteit van de medisch specialistische opleiding bevorderd kan worden. Het effect van de STARR-methode werd niet eerder op wetenschappelijke wijze in beeld gebracht, waardoor dit onderzoek als vernieuwend gezien kon worden. In dit onderzoek werd de kwaliteit van feedback van de opleider in beeld gebracht aan de hand van de SETQ vragenlijst, waarmee de drie aspecten van kwalitatieve feedback (overdracht, gerichtheid en inhoud) beoordeeld werden. In totaal vulden 24 AIOS de vragenlijst in over de kwaliteit van feedback van de opleider, waarbij geen toepassing van de STARR-methode plaatsvond. Daarnaast vulden 25 AIOS de vragenlijst in over de kwaliteit van feedback van de opleider, waarbij wel toepassing van de STARR-methode plaatsvond. Iedere opleider die feedback realiseerde met de STARR-methode, had hiervoor een training gevolgd. Uiteindelijk kon, ondanks de afwezigheid van significante effecten, de minimale invloed van de STARR-methode op de kwaliteit van feedback van de opleider in voortgangsgesprekken binnen de medisch specialistische opleiding als positief bestempeld worden.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent551093
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleOnderzoek naar het effect van de STARR-methode in voortgangsgesprekken van een medisch specialistische opleiding op de kwaliteit van feedback van de opleider.
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsSTARR-methode; feedback; opleider van AIOS; medisch specialistische opleiding
dc.subject.courseuuOnderwijskundig ontwerp en advisering


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record