Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorBuers, C.C.E.
dc.contributor.authorJong, M.A.J. de
dc.date.accessioned2014-12-02T18:00:57Z
dc.date.available2014-12-02T18:00:57Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/19012
dc.description.abstractOnderzoek naar stages als transitiepunt tussen school en carrière. Door middel van interviews is achterhaald hoe praktijkbegeleiders de begeleiding van mbo-stagiairs ervaren en welke rol zij toekennen aan de sociale relatie met de student in de keuze om deze na de stage wel of niet aan te nemen als werknemer. Uit de resultaten blijkt dat bedrijven verschillende intenties hebben voor het werken met stagiairs en dat vooral de instelling en het gedrag van de stagiair meetellen in de beslissing om een leerling aan te nemen. De rol die de sociale relatie tussen praktijkbegeleider en stagiair heeft, is uiteindelijk afhankelijk van de inzet van beide partijen.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent893650
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleVan stagiair tot werknemer; De rol van de sociale relatie tussen stagiair en begeleider.
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsVocational education, intern, supervisor, LMX, socialisation, social exchange, mentoring
dc.subject.courseuuStrategisch human resource management


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record