Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorJanssen, D.
dc.contributor.authorLoozenoord, S.W. van
dc.date.accessioned2012-09-05T17:01:17Z
dc.date.available2012-09-05
dc.date.available2012-09-05T17:01:17Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/18988
dc.description.abstractIn deze Masterscriptie is onderzoek gedaan naar de invloed van mediumkeuze op de productie van een slecht nieuws boodschap. Daarnaast wordt de invloed van de zwaarte van impositie getoetst. Tachtig respondenten verstuurden een slecht nieuws boodschap via een e-mail of voicemail, waarna de berichten zijn geanalyseerd op proces- en producteigenschappen en de subjectieve evaluatie van de zender. Uit de resultaten blijkt dat de zender positiever denkt over e-mail. Voicemailers gebruiken meer beleefdheidsstrategieën dan e-mailers om hun boodschap te verzachten. Dit onderzoek vindt bevestiging van eerder onderzoek en biedt mogelijkheden voor verder onderzoek, vooral op het gebied van zwaarte van impositie. Dit gaf minder effecten dan verwacht.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent810747 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.title'Wij willen je graag uit onze groep zetten'. De invloed van mediumkeuze op de productie van slecht nieuws.
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsMediumkeuze, slecht nieuws boodschap, productie, proces, zwaarte van impositie, beleefdheidsstrategieën, e-mail, voicemail
dc.subject.courseuuCommunicatiestudies


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record