View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        YouTube als Interactief Televisie-platform

        Thumbnail
        View/Open
        scriptieherkansing7augustus2012.doc (1.127Mb)
        Publication date
        2012
        Author
        Bakker, W.C.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Sinds de opkomst van het digitale platform YouTube wordt het gebruikers mogelijk gemaakt om verschillende televisie- en videofragmenten steeds weer opnieuw te bekijken. Het lijkt er op dat YouTube elementen van televisie in zich opneemt. Dit kan te maken hebben met het concept remediatie. De term remediatie is bedacht door Jay David Bolter en Richard Grusin, twee Amerikaanse professoren. Remediatie houdt kort gezegd in dat elk nieuw medium een oud medium in zich opneemt. Het ene medium wordt in een nieuwe vorm binnen het andere medium gerepresenteerd, wat karakteristiek is voor nieuwe media.Naast de mogelijkheid tot het bekijken van televisiefragmenten, biedt YouTube aan gebruikers ook nieuwe mogelijkheden, zoals de mogelijkheid tot het geven van commentaar op fragmenten of het delen van video’s met anderen, die als toevoeging op deze televisiefragmenten kunnen worden gezien. Deze functies van YouTube kunnen mogelijk bijdragen aan een meer actieve dan passieve rol van gebruikers bij het bekijken van televisiefragmenten. In dit onderzoek wordt geprobeerd een antwoord te vinden op de vraag welke mogelijke rol remediatie van televisie door YouTube speelt bij de vorming van een passieve naar een actieve gebruiker aan de hand van de volgende onderzoeksvraag: Welke rol speelt remediatie van televisie door YouTube bij een verschuiving van passiviteit naar activiteit van de gebruiker?
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/18678
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo