Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorKranenburg, F.A.N.
dc.contributor.advisorRentrop, J.S.
dc.contributor.authorLos, A.
dc.date.accessioned2014-09-04T17:02:06Z
dc.date.available2014-09-04T17:02:06Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/18116
dc.description.abstractInstructievideo’s die worden ingezet bij Flipping the Classroom, om leerlingen te ondersteunen wanneer zij thuis de lesstof bestuderen, zijn er in vele varianten. Een literatuurverkenning levert geen eenduidige criteria op waar een ‘goede’ instructievideo aan moet voldoen, niet met betrekking tot leereffectiviteit, noch op basis van leerlingvoorkeuren. In het onderzoek dat ten grondslag ligt aan dit artikel zijn voorkeuren van leerlingen uit 4 VWO bij het bekijken van instructievideo’s voor biologie in kaart gebracht. Daartoe zijn filmpjes aan leerlingen voorgelegd die variëren wat betreft de aanwezigheid van plaatjes en/of tekst in combinatie met een vertelstem. Anders dan het cognitieve model voor multimediaal leren van Mayer (2008) doet vermoeden, gaven de leerlingen de voorkeur aan plaatjes in combinatie met tekst bij het beoordelen van filmpjes aan de hand van de criteria aantrekkelijkheid en ondersteuning bij het leren.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1008798
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleWillen leerlingen plaatjes en/of tekst? Voorkeuren van leerlingen uit 4VWO met betrekking tot auditieve en visuele informatie in instructievideo’s voor biologie
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsFlipping the classroom; instructievideo’s; cognitief model voor multimediaal leren van Mayer; leerlingvoorkeuren
dc.subject.courseuuLeraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Biologie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record