Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorMantingh, E.
dc.contributor.advisorBrandsma, F.
dc.contributor.authorVisser, A.
dc.date.accessioned2014-08-26T17:03:21Z
dc.date.available2014-08-26T17:03:21Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/17771
dc.description.abstractIn deze didactische analyse wordt een zelf ontwikkelde lessenreeks over de Middelnederlandse tekst De burggravin van Vergi toegelicht aan de hand van de gehanteerde literair-historische benaderingen. De literair-historische benaderingen worden ten opzichte van elkaar in een nieuw theoretisch model gepositioneerd. Van elk lesonderdeel wordt vervolgens bekeken in hoeverre deze actualiserend, historiserend, tekstbestuderend of tekstervarende aspecten bevat. De conceptgestuurde lessenreeks, waarvan het overkoepelende kader sterk actualiserend is, blijkt ruimte te bieden aan vooral historiserende en tekstbestuderende lesonderdelen.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent724247
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleMiddeleeuwse personages in een moderne moordzaak: een didactische analyse van de literair-historische benaderingen in de lessenreeks ‘De zaak V.’ over De burggravin van Vergi.
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsDe burggravin van Vergi, 'De zaak V.', lessenreeks, didactiek van Middelnederlandse literatuur, literair-historische benaderingen, actualisering, historisering, tekstbestudering, tekstervaring
dc.subject.courseuuNederlandse taal en cultuur: educatie en communicatie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record