Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorBouwer, R,
dc.contributor.authorPeters, J.T.
dc.date.accessioned2014-08-04T17:00:31Z
dc.date.available2014-08-04T17:00:31Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/17434
dc.description.abstractIn dit onderzoek stond de vraag of er een verband is tussen feedback op inhoud en verbetering van tekstkwaliteit centraal. Daarnaast is ook de wijze waarop leerkrachten feedback geven geanalyseerd. Dit is onderzocht door de feedback van twee leerkrachten op de schrijfopdrachten van 24 leerlingen zowel kwantitatief als kwalitatief te analyseren. Uit de kwantitatieve analyse is gekomen dat er geen verband is tussen feedback op inhoud en verbetering van tekstkwaliteit. Daarnaast is geconcludeerd dat leerkrachten gemiddeld 2,41 keer feedback op inhoudelijke kenmerken gaven tegenover 2,33 keer feedback op oppervlakkige kenmerken. Na de kwalitatieve analyse is vervolgens gesuggereerd dat het niet vinden van een verband komt doordat leerkrachten zich bij het geven van feedback niet richten op de grootste inhoudelijke tekortkomingen en tevens eerst andersoortige feedback noemen voordat de feedback op inhoud wordt gegeven. Vervolgens is gesteld dat deze tekortkomingen in het geven van feedback mogelijkerwijs voortkomen door het ten onrechte vaak toepassen van feedback op inhoudelijke kenmerken. Hierdoor kunnen leerkrachten namelijk niet de kwaliteit van de tekst bepalen, waardoor effectief feedback geven ook haast onmogelijk wordt. Er is aanbevolen leerkrachten te scholen in het geven van feedback op inhoud, zodat de feedback hoogstwaarschijnlijk efficiënter wordt en de leerprestatie dus groter.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1346560
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleHet Verband Tussen Feedback op Inhoud en Verbetering van Tekstkwaliteit over Versies
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsGeschreven feedback, Schrijfopdrachten, Feedback op inhoud, Tekstkwaliteit.
dc.subject.courseuuCommunicatie- en informatiewetenschappen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record