View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Playing the Brand: Een Analyse van de Branding Potenties in Advergames

        Thumbnail
        View/Open
        Playing the Brand Een Analyse van de Branding Potenties in Advergames.pdf (892.9Kb)
        Publication date
        2014
        Author
        Kraaijkamp, J.J.H.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Deze paper onderzoekt de potenties van advergames als branding tool. Advergames zijn een vorm van branded entertainment waarin een of meerdere brands met de inhoud verweven zijn. De potenties van videogames zijn een onderbelicht gebied in het spectrum van branded entertainment, dat zich vooral focust op de visuele representatie van brands in entertainment. In deze paper wordt beargumenteerd dat videogames persuasieve structuren behelzen met alternatieve mogelijkheden voor branding dan televisie en films. Het paper stelt daarom voor om videogames als branding tool te benaderen vanuit de medium specifieke eigenschappen waarin het spelers de mogelijkheid biedt om een brand te ervaren. Om dit punt te maken is er een analyse uitgevoerd naar de mobiele advergame AVIATION EMPIRE. De brand achter (en in) deze game is de luchtvaartmaatschappij KLM. In de strategische game staat de speler aan het roer van de luchtvaartmaatschappij. Aan de hand van theorie van Bogost over procedurele retorica is geanalyseerd hoe de advergame bepaalde claims maakt over KLM en de luchtvaart. De narratieve laag in de game geeft daarbij een extra persuasieve dimensie om die claims te ondersteunen. De advergame opent een ruimte voor brand awareness waarin de speler een attitude kan vormen van de brand.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/17024
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo