Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorLamerichs, Nicolle
dc.contributor.authorBorggreve, I.A.M.
dc.date.accessioned2014-07-22T17:00:47Z
dc.date.available2014-07-22T17:00:47Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/16997
dc.description.abstractHet succesvolle programma BOER ZOEKT VROUW heeft het afgelopen seizoen met zijn internationale editie 4.303.000 kijkers getrokken die nieuwsgierig waren naar de ontknoping van het datingprogramma. Naast het aantal kijkers was de populariteit van het programma ook terug te zien op Twitter, tijdens de finale uitzending was #bzv namelijk ‘trending topic’ op Twitter. Nieuwe technologieën zoals Twitter worden tegenwoordig aanvullend gebruikt op televisie, waarbij kijkers kunnen participeren in de uitzending en doorlopend commentaar kunnen geven. In dit bachelor eindwerkstuk wordt gekeken hoe kijkers van BZV participeren in de finale uitzending door middel van Twitter. Hierbij zal de term ‘participatiecultuur’ van Jenkins (2006) als uitgangspunt dienen voor het onderzoek. In dit onderzoek zullen de tweets die geplaatst zijn tijdens de uitzending geanalyseerd om antwoord te krijgen op de vraag hoe de kijkers participeren in de uitzending.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1048483
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleTwitter: het ‘kippenhok’ van BOER ZOEKT VROUW: Hoe kijkers van BZV participeren in de finale uitzending door middel van Twitter.
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsBoer zoekt Vrouw: Twitter: Participatiecultuur
dc.subject.courseuuTheater-, film- en televisiewetenschap


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record