View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        "Ik ben zo geniaal dat ik gewoon mijn eigen leermethode heb uitgevonden"

        Thumbnail
        View/Open
        PGO De Oude 3113868 - Burgsteden 0247855 - Thoonsen 4037146.pdf (844.4Kb)
        Publication date
        2014
        Author
        Burgsteden, C.M.M. van
        Oude, I.C.J. de
        Thoonsen, E.N.M.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Docenten Frans geven aan dat er problemen zijn met het leren van woordjes: SO’s worden slecht gemaakt en de woordenschat is te klein om teksten te begrijpen. Een gebrek aan Franse woordenschat levert problemen op voor alle deelvaardigheden, want daar is kennis nodig van de woorden die eerder geleerd zijn. Zo is voor tekstbegrip kennis van 75% van de woorden van een tekst in een vreemde taal nodig om een globaal idee te hebben, 90% om de essentie te begrijpen en 95% om de details te begrijpen (Schouten-van Parreren, 1985). De basis van de oplossing voor deze problemen ligt bij het aanleren van woordjes. Hier hebben we in dit onderzoek naar gekeken. Door middel van een digitale enquête hebben wij 65 leerlingen uit de bovenbouw van het vwo bevraagd over hun vocabulaireverwervingsmethoden. We hebben de volgende resultaten gevonden: Het blijkt dat de helft van de leerlingen heeft aangegeven dat ze geen methode hebben geleerd van hun docent. Uit de redenen en de voordelen die de leerlingen noemen valt vooral op te maken dat de leerlingen het belangrijk vinden dat een methode efficiënt is. Ook het gebruiksgemak vinden ze belangrijk. Leerlingen vinden het prettig als de methode bij hun leerstijl past.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/16515
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo