Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorWaveren Hogervorst, C. van
dc.contributor.advisorMantingh, E.
dc.contributor.authorKoot, L. van de
dc.contributor.authorLoo, J.J.E. van
dc.date.accessioned2014-04-16T17:00:51Z
dc.date.available2014-04-16T17:00:51Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/16514
dc.description.abstractWanneer men vreemde-taallessen geeft of observeert komt naar voren dat veel leerlingen het praten in de vreemde taal eng vinden, zowel bij gesprekjes in de klas als bij verschillende toetsvorm situaties. Om deze reden hebben wij in dit onderzoek gekeken welke contextuele factoren angst veroorzaken binnen de toetsing van gespreksvaardigheid Moderne Vreemde Talen bij leerlingen uit de bovenbouw van de Havo en het Vwo. Allereerst zijn er interviews met verschillende docenten afgenomen om de verschillende contextuele factoren te ontdekken. Vervolgens hebben we leerlingen gevraagd welke factoren angst opwekken. Tevens hebben we leerlingen gevraagd naar hun persoonlijke voorkeuren om zo van binnenuit te kunnen zien wat bij leerlingen angst opwekt. Dit alles tezamen had als doel om aanbevelingen voor gespreksvaardigheidstoetsing Moderne Vreemde Talen te formuleren. Leerlingen hechten grote waarde aan keuzevrijheid, duidelijkheid en een prettige sfeer en in mindere mate aan de afkomst van de docent en of het mondeling wordt opgenomen.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent745359
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleSpreekangst bij gespreksvaardigheidstoetsing
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsmoderne vreemde talen; gespreksvaardigheid; toetsing; angst; vreemde-taalangst; factoren; toetsing gespreksvaardigheid; aanbevelingen
dc.subject.courseuuLeraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Spaans


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record