Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorMooldijk, A.H.
dc.contributor.advisorBesselink, A.J.M.J.
dc.contributor.authorEijkhof, F. van den
dc.contributor.authorGordijn, A.
dc.contributor.authorMeijer, A.L.
dc.date.accessioned2014-04-15T17:00:44Z
dc.date.available2014-04-15T17:00:44Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/16504
dc.description.abstractBij het uitvoeren van een practicum op het middelbaar onderwijs wordt vaak in duo’s gewerkt waarbij er binnen de duo’s een bepaalde taakverdeling is. In dit artikel wordt onderzocht in hoeverre deze taakverdeling invloed heeft op het leerproces. De onderzoeksvraag is of het uitvoeren van een practicum tot een hogere leeropbrengst leidt dan het zien van en meedenken met een practicum. Deze vraag werd onderzocht door in drie klassen van de leerlingen de leerstijlen te meten en ze onder te verdelen in koppels met verschillende taken. De leeropbrengst van het practicum werd gemeten door voor en na het practicum de kennis te testen die aansluit bij de leerdoelen van het practicum. De hoofdconclusie van het onderzoek is dat de leerlingen die een rol toebedeeld hadden gekregen die tegen hun natuurlijke leerstijl in ging, een significant hogere leeropbrengst aan de dag legden. Er worden aanbevelingen voor vervolgonderzoek geformuleerd.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent780175
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleInvloed van de taakverdeling bij een practicum op de leeropbrengst
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordstaakverdeling; practicum; Kolb; leerstijlen
dc.subject.courseuuLeraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Wiskunde


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record