Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorPennings, H.J.M.
dc.contributor.authorReinders, E.I.
dc.date.accessioned2013-12-10T06:01:09Z
dc.date.available2013-12-10T06:01:09Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/15535
dc.description.abstractIn dit onderzoek stond de vraag centraal wat het verschil is in vakspecifieke motivatie tussen verschillende leerjaren voor het vak studiecoaching in het hoger onderwijs en in hoeverre dit verschil verklaard kan worden door het interpersoonlijk docentgedrag. De vakspecifieke motivatie wordt bepaald door vier onderwerpen, interesse in het vak, plezier, vertrouwen in eigen kunnen en relevantie/ nut. Om antwoord te geven op de vraag zijn 493 studenten bevraagd. Uit analyse blijkt dat de vakspecifieke motivatie voor het vak studiecoaching gedurende de opleiding daalt. Deze verschillen zijn significant. Het vertrouwen van studenten in hun eigen kunnen is hoog en blijft gedurende de leerjaren gelijk. Het plezier dat studenten in het vak hebben daalt gedurende de opleiding het sterkst. Uit de analyse komt daarnaast naar voren dat het interpersoonlijk docentgedrag een significante voorspeller is voor de vakspecifieke motivatie. Ook het leerjaar blijkt een significante voorspeller te zijn. Dit in tegenstelling tot het geslacht van de student dat geen significante voorspeller is van de vakspecifieke motivatie.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent731882
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleDe relatie tussen de motivatie voor het vak studiecoaching en het interpersoonlijk docentgedrag
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsinterpersoonlijke theorie; vakspecifieke motivatie; studiecoaching; hoger onderwijs
dc.subject.courseuuOnderwijskundig ontwerp en advisering


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record