View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Meebewegen, tegenbewegen en verbinden Over de wijze waarop professionals omgaan met strijdige logica' s ten dienste van publieke waarde creatie

        Thumbnail
        View/Open
        Scriptie Martine Blanke definitief.pdf (2.195Mb)
        Publication date
        2013
        Author
        Blanke, M.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Wanneer we kijken naar professionals in samenwerkingsverbanden kan gesproken worden over een ' professionele spagaat' . Enerzijds wordt van professionals verlangd samen te werken in de vorm van netwerken, anderzijds wordt van hen verwacht richtlijnen, protocollen en wetgeving vanuit de organisatie of beroepsgroep te volgen. Deze tegengestelde eisen kunnen in de dagelijkse praktijk van de professional conflicterend zijn en brengen de professional in een lastig parket. De wijze waarop professionals omgaan met tegenstrijdige eisen, vanuit de ' organisatielogica' , ' professionele logica' en ' netwerklogica' is onderzocht via een casestudy van de leertuin Samenwerken aan Zorg en Veiligheid in het Zorg- en Veiligheidshuis Midden-Brabant. De vraag die hierbij centraal stond was: ' Op welke wijze kunnen zorg- en veiligheidsprofessionals omgaan met strijdige logica' s ten dienste van publieke waarde creatie en welke invloed heeft de leertuin hierop?' . Om de invloed van de leertuin op de relatie tussen netwerksamenwerking en publieke waarde creatie in het Zorg- en Veiligheidshuis inzichtelijk te maken zijn drie subeenheden onderzocht, het Hulpverlening Casusoverleg volwassenen, het Scenario Team seksueel geweld en de Top 100. Het doel van de casestudy was om duidelijk te maken op welke manier professionals omgaan met strijdige logica' s en hoe dit proces gestimuleerd kan worden. Zodanig dat netwerksamenwerking en daardoor publieke waarde creatie een grotere kans van slagen heeft.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/15462
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo