Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorBadenoch, A.W.
dc.contributor.authorVerwijlen, A.P.C.M.
dc.date.accessioned2012-08-22T17:00:57Z
dc.date.available2012-08-22
dc.date.available2012-08-22T17:00:57Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/14567
dc.description.abstractVia de space of participation van Eggo Muller is in de onderzoek gekeken hoe de online participatie is geformatteerd bij het programma 'De Wereld Draait Door'. Met de drie domeinen (sociaal/cultureel, technologisch en economisch) als uitgangspunten is het gebruik van de sociale media Twitter en Facebook in de analyse bekeken hoe de relaties tussen consument en producent zijn komen te liggen. De kijker als consument, die door de komst van sociale media volop online participeert wanneer hij of zij televisie kijkt. En de programmamakers, de producenten die hieruit een bepaald profijt willen halen. Wat zijn de machtsrelaties tussen deze twee en hoe zijn zij veranderd? In de analyse aandacht voor hoe en waarover er getwittert wordt tijdens een uitzending. Met een Facebookchat biedt de producent een ruimte aan waar de kijker online kan discussiëren over het programma en doet hij zelf ook mee. Wat willen de producenten hieruit halen en hoe stellen de consument zich hierbij op? Onder andere deze vragen worden in dit onderzoek aan het licht gebracht.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent4098813 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleDe Wereld Twittert door - onderzoek naar het gebruik van sociale media bij een actualiteitenprogramma
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordssocial media
dc.subject.keywordstwitter
dc.subject.keywordsfacebook
dc.subject.keywordsspace of participation
dc.subject.courseuuFilm- en Televisiewetenschap


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record