Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorKoster, Bob
dc.contributor.authorGoudappel, P.
dc.date.accessioned2013-09-05T17:02:47Z
dc.date.available2013-09-05
dc.date.available2013-09-05T17:02:47Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/14564
dc.description.abstractSinds jaar en dag is er op de lerarenopleidingen in Nederland aandacht voor veldwerk bij het vak aardrijkskunde. Op nascholingsdagen van het KNAG en in de gangbare literatuur wordt de nadruk gelegd op het belang van veldwerk en de positieve uitwerking die het kan hebben op de leeropbrengst. Toch is ook algemeen bekend, dat veldwerk bij het vak aardrijkskunde onder druk staat en niet altijd wordt ingebracht in het curriculum. In dit onderzoek heb ik gezocht naar wat de wat de belemmerende factoren zijn voor het organiseren en uitvoeren van veldwerk en welke oplossingen ervoor gevonden worden. Dat heb ik gedaan door op een aantal scholen in de regio Den Haag/ Rotterdam te kijken hoe zij veldwerk in het aardrijkskunde onderwijs vorm geven.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1017302 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleBuiten komt het tot bloei Veldwerk in het aardrijkskunde onderwijs
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsVeldwerk, aardrijkskunde
dc.subject.courseuuLeraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Aardrijkskunde


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record