Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorBaerveldt, C.
dc.contributor.authorKraassenberg, A.B.
dc.date.accessioned2012-08-21T17:01:01Z
dc.date.available2012-08-21
dc.date.available2012-08-21T17:01:01Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/14345
dc.description.abstractHet programma De Vreedzame Wijk beoogt bij kinderen participatie, eigen verantwoordelijkheid en conflictoplossing. Om dit te bereiken wordt onder andere een training aangeboden voor kinder –en jongerenwerkers die werken in kinderactiviteiten. Er is onderzoek gedaan naar de houding van de kinder –en jongerenwerkers over deze drie centrale thema’s, de houding van hun collega’s over de drie centrale thema’s en in hoeverre de kinder –en jongerenwerkers mogelijkheden zien om de thema’s van het programma zelf toe te passen. In het voorjaar van 2012 zijn zeventien interviews afgenomen in Utrecht en Amsterdam en deze zijn aangevuld met observaties. Uit de resultaten blijkt dat professionals voor de training al een positieve houding hadden over de uitgangspunten van de methodiek. De training bevestigde deze houding en zorgde er ook voor dat professionals dit van hun collega’s wisten. Verschillen tussen kinderen en gebrek aan tijd zorgde ervoor dat de professionals het lastig vonden kinderparticipatie, eigen verantwoordelijkheid en conflictoplossing zelf toe te passen. De training droeg hier voor veel professionals ook niet aan bij. Intervisie en leren van ervaren collega’s daarentegen wel. Professionals zouden meer kunnen profiteren van de training als er tijdens bijeenkomsten meer gerichte feedback wordt gegeven.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent128859 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleProfessionals op weg naar het versterken van kinderparticipatie, eigen verantwoordelijkheid en conflictoplossing
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.courseuuMaatschappelijke Opvoedingsvraagstukken


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record