Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorvan den Boomen, Marianne
dc.contributor.authorHeuvel, K.M.P. van den
dc.date.accessioned2013-08-10T17:00:52Z
dc.date.available2013-08-10
dc.date.available2013-08-10T17:00:52Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/13864
dc.description.abstractDe sociale netwerksite Facebook is veel in de media geweest met betrekking tot privacy. Meer in het algemeen is er sowieso veel aandacht voor online privacyschendingen, en op welke wijze hier bescherming tegen geboden kan worden. Ondertussen heerst de opvatting dat de perceptie omtrent privacy als sociale norm aan het veranderen is: is privacy nog wel een sociale norm? In dit onderzoek zal een conceptuele analyse van het privacybegrip met een historisch perspectief worden gegeven, toegelicht vanuit een politiek, juridisch en sociaal perspectief. Als oplossing stel ik voor dat art. 12 van de Richtlijn Gegevensbescherming vanaf nu wordt geïnterpreteerd als een positieve verplichting voor sociale netwerksites zoals Facebook: deze dienen actief te communiceren naar hun gebruikers wat er met hun gedeelde gegevens gebeurt.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent597431 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleFacebook's privacy illusie
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsFacebook, privacy, Aristoteles, Hannah Arendt,
dc.subject.courseuuCommunicatie- en informatiewetenschappen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record