Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorvan de Kraats, Rene
dc.contributor.authorHorst, M.L. van der
dc.date.accessioned2012-08-16T17:02:00Z
dc.date.available2012-08-16
dc.date.available2012-08-16T17:02:00Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/13522
dc.description.abstractIn dit onderzoek is aandacht besteed aan de leesvaardigheidscriteria behorend bij niveau 1F van de referentieniveaus van Meijerink. Bij 107 docenten (79 brugklas, 28 groep 8) is een vragenlijst afgenomen. Beide groepen blijken vooral aandacht te besteden aan begrijpend lezen en woordenschat. De andere vaardigheden van niveau 1F worden door de groepen verschillend ingevuld: docenten in de brugklas hechten meer waarde aan tekstinterpretatie, terwijl groep8-docenten de focus leggen op het opzoeken van informatie. Bovendien blijkt 28.6% van de groep8-docenten bekend te zijn met de referentieniveaus, tegenover 82.3% van de brugklasdocenten.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent38744 bytes
dc.format.mimetypeapplication/msword
dc.language.isonl
dc.titleZoek de verschillen: leesvaardigheid in groep 8 en in de brugklas
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsLeesvaardigheid, groep8, brugklas, referentieniveaus
dc.subject.courseuuNederlandse taal en cultuur: educatie en communicatie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record