dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | van de Kraats, Rene | |
dc.contributor.author | Horst, M.L. van der | |
dc.date.accessioned | 2012-08-16T17:02:00Z | |
dc.date.available | 2012-08-16 | |
dc.date.available | 2012-08-16T17:02:00Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/13522 | |
dc.description.abstract | In dit onderzoek is aandacht besteed aan de leesvaardigheidscriteria behorend bij niveau 1F van de referentieniveaus van Meijerink. Bij 107 docenten (79 brugklas, 28 groep 8) is een vragenlijst afgenomen. Beide groepen blijken vooral aandacht te besteden aan begrijpend lezen en woordenschat. De andere vaardigheden van niveau 1F worden door de groepen verschillend ingevuld: docenten in de brugklas hechten meer waarde aan tekstinterpretatie, terwijl groep8-docenten de focus leggen op het opzoeken van informatie. Bovendien blijkt 28.6% van de groep8-docenten bekend te zijn met de referentieniveaus, tegenover 82.3% van de brugklasdocenten. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 38744 bytes | |
dc.format.mimetype | application/msword | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Zoek de verschillen: leesvaardigheid in groep 8 en in de brugklas | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Leesvaardigheid, groep8, brugklas, referentieniveaus | |
dc.subject.courseuu | Nederlandse taal en cultuur: educatie en communicatie | |