Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorKoole, T.
dc.contributor.authorWegbrans, D.M.
dc.date.accessioned2013-07-25T17:01:51Z
dc.date.available2013-07-25
dc.date.available2013-07-25T17:01:51Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/13417
dc.description.abstractIn deze scriptie is onderzocht hoe bellers met behulp van formuleringen begripschecks doen, en zo bij de telefonist van een pensioenadvieskantoor nagaan of ze de uitleg bij hun vraag goed hebben begrepen. Er zijn 77 gesprekken tussen medewerkers van KCC Syntrus Achmea en bellers geanalyseerd. Hieruit bleek dat vooral de bellers veel formuleringen zoals parafrases en verklaringen gebruiken om begrip te checken. In gesprekken waarin bellers om uitleg en hulp vragen van een medewerker van een pensioenadvieskantoor, is het van belang dat de beller uiteindelijk de informatie die de telefonist geeft begrijpt. De focus van deze scriptie ligt dan ook op begripschecks die door de medewerkers gedaan worden om het begrip bij de beller te checken.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent789068 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleDus als ik het goed begrijp... Begripschecks in pensioengesprekken tussen telefonisten en bellers
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsBegripscheck, formulering, formulation
dc.subject.courseuuCommunicatiestudies


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record