View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Emotional Stroop taak: het effect van beledigingen en complimenten

        Thumbnail
        View/Open
        Eindwerkstuk Vivianne Eckl.pdf (619.9Kb)
        Publication date
        2013
        Author
        Eckl, V.J.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Doorgaans wordt in onderzoek naar het emotional Stroop effect (ESE) vooral een interferentie effect gevonden voor negatieve woorden. Positieve woorden krijgen vaak minder aandacht. In dit onderzoek is de emotional Stroop taak gebruikt om er achter te komen of beledigingen en complimenten voor een ESE zorgen ten opzichte van neutrale woorden. Voor beledigingen bleek er geen sprake van een interferentie effect zijn. Complimenten bleken echter voor een facilitatie effect te zorgen. Verklaringen voor deze uitkomsten worden besproken en suggesties voor vervolgonderzoek worden gedaan.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/13181
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo